5 lucruri pe care să le eviți în Social Media

Publicat pe Publicat în Blog, Content Marketing, Social Media Marketing

Social Media a devenit o parte importantă a vieților noastre. Revoluția socială a schimbat atât modul în care interacționează oamenii obișnuiți cât și strategiile de comunicare ale brandurilor. Pentru că atitudinea corectă face de cele mai multe ori diferența între succes și eșec, astăzi îți vom prezenta 5 lucruri pe care ar fi bine să le eviți atunci când construiești o pagină de brand în social media:

  • Nu minți!

O vorbă populară spune că “internetul nu uită și nu iartă”. Nu încerca să-ți arogi realizări sau proiecte care nu-ți aparțin. Nu prezenta informații false, nu îți asuma responsabilități pe care știi că nu le poți onora. Odată ce-ai fost acuzat de lipsă de sinceritate, va fi foarte dificil să-ți recâștigi încrederea utilizatorilor. Fi onest, transparent, transmite doar informații care pot fi susținute de fapte. Nu încerca să-ți mărești numărul de clienți prin minciună; nu funcționează. Nu pe termen lung.

  • Nu abandona!

Odată ce-ai intrat în “hora” social media, trebuie să joci. Nu e necesar să publici actualizări la fiecare 5 minute pe rețelele sociale – tu stabilești care e ritmul tău optim de comunicare. Însă nu fă greșeala de a abandona o comunitate pe care ai construit-o. Vei fi perceput într-o lumină la fel de proastă ca și politicienii, care activează doar în perioada campaniilor electorale. Și cu siguranță nu-ți dorești asta.

  • Evită aroganțele!

Tratează-i pe “fanii” virtuali ai brandului tău așa cum vrei să te trateze ei pe tine. Nu le vorbi superior, nu încerca să te erijezi în postura de “el lider maximo”. Comunicarea și respectul presupun reciprocitate, mai ales pe paginile de brand. Chiar dacă ești persoana care cunoaște cel mai bine produsul sau serviciul pe care îl oferi, cu siguranță există și alte persoane valoroase în comunitatea ta, care dețin la rândul lor informații importante. Nu-i transforma în adversari printr-un ton necizelat.

  • Nu alerga după cantitate cu orice preț!

Albert Speer spunea: “Cantitatea poate fi nu doar compensată, ci şi învinsă de o calitate mai bună.”  De aceea, este important să nu-ți fixezi obiectivele pe cifre. Desigur, cifrele au un aport important în procesul de marketing și promovare online, însă trebuie să fie menținut un echilibru constant între calitate și cantitate. Nu fi unul din cei care ar fi dispuși să-și vândă până și sufletul de dragul a 2 vizitatori în plus, alterând calitatea în acest fel.

  • Nu pierde timpul!

Într-un secol al informației, când toată lumea se pricepe la orice, mai ales la social media, ai putea fi tentat la un moment dat să îți folosești trei sferturi din timpul tău pentru a administra cele 247 de conturi pe rețele sociale pe care le are brandul tău. N-o fă! Concentrează-te pe ce e esențial – alege rețelele sociale care crezi că se impun și consolidează-ți prezența acolo. Nu pierde timpul cu Twitterul sau Pinterestul, spre exemplu, dacă utilizatorii produsului tău nu sunt acolo. Concentrează-te doar pe ce e esențial. Doar așa poți să-ți folosești resursele la maxim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *