5 mituri despre conținutul pentru marketing care trebuie să dispară

Publicat pe Publicat în Content Marketing

În 2013, conţinutul pentru marketing a progresat în sfârşit de la un simplu cuvânt la modă la o strategie de marketing recunoscută la scară largă, si ne putem aştepta la o astfel de validare mai mare în 2014. Daca sunteţi un brand care se gândeşte să investească în conţinutul pentru marketing, nu cădeţi în plasa acestor preconcepţii legate de acesta.

Mitul 1: Conţinutul pentru marketing e uşor (în comparaţie cu alte forme de promovare)

Conţinutul pentru marketing se bazează pe factorul Cunoaştere-Plăcere-Încredere, şi, la fel cum va certifica oricine a făcut parte vreodată dintr-o relaţie, niciodată nu e uşor să capeţi încredere. Îţi ia o viaţă întreagă să o câştigi şi o neglijenţă de moment ca să o distrugi.

În timp ce relaţiile consumatorilor cu brandurile nu sunt întotdeauna la fel de intense, să obţii încredere este un proces în continuă creştere. Fiecare bucăţică de conţinut pe care o creaţi adaugă un alt strat la piramida CPI.

De fapt, publicitatea e mult mai uşoară, în sensul că se creează campanii, acestea au loc pe o anumită perioadă de timp şi se măsoară rezultatele. Totuşi, în conţinutul pentru marketing, practic creezi o campanie pe viaţă pentru perioada în care afacerea ta va funcţiona şi, prin urmare, nu exista o dată finală, deşi sunt foarte multe puncte de reper care trebuie măsurate.

Încrederea, odată pierdută, este mult mai greu şi mai minuţios de recâştigat. Întrebaţi-i doar pe cei de la British Petroleum.

De cealaltă parte, conţinutul pentru marketing dovedeşte mereu faptul că acele companii care oferă transparenţă şi autenticitate, ambii factori cruciali pentru consolidarea încrederii, pot găsi o masă de consumatori mult mai iertătoare atunci când lucrurile merg greşit. Întrebaţi-i pe cei de la Buffer.

Nu, conţinutul pentru marketing nu este uşor, dar este mult mai profitabil!

Mitul 2: Conţinutul pentru marketing nu ia mult timp

“Lipsa timpului “ este  citată drept provocarea supremă cu care se confruntă cei care lucrează în Business to Business marketing (B2B) , conform raportului Trenduri în Conţinutul pentru Marketing B2B 2014. Şi este adevărat. Să trecem pe scurt în revistă câteva dintre procesele implicate în conţinutul pentru marketing.

  • Dezvoltarea unei strategii de conţinut: Acest lucru ar putea include analiza cuvintelor-cheie, cercetarea pieţei, SEO, verificarea siturilor web, verificarea conţinutului, verificarea resurselor şi încă altele.
  • Crearea constantă de conţinut: Acest lucru cere timp, gândire şi muncă.
  • Distribuirea şi promovarea conţinutului: Acest lucru include investiţii serioase în timp cum ar fi marketingul pe reţelele de socializare, marketingul prin email şi marketingul de căutare.
  • Măsurarea performanţei conţinutului: Acest lucru include analizarea randamentului conţinutului pentru marketing în comparaţie cu gradele de succes.

Nu ştiu ce credeţi voi, dar nu vedem cum conţinutul pentru marketing s-ar putea încadra în strategia pe termen scurt a unui brand.

Mitul 3: Conţinutul pentru marketing poate fi automatizat – îl vezi şi îl uiţi

Produs din mitul “nu ne-am dat sema că va lua atât de mult timp conţinutul pentru marketing” , este mitul înfrăţit “haideţi să punem acest proces pe pilot automat,ura!”.Sigur, exista multe lucuri legate de conţinutul pentru marketing care pot fi automatizate pâna la un anumit punct (procese repetitive cum ar fi răspunsurile automate, monitorizarea socială şi alertele,mentenanţa şi distribuţia), dar multe companii încearcă să automatizeze prea mult, prea repede şi, după părerea noastră, lucrurile greşite.

Unele sarcini de conţinut pentru marketing care nu ar trebui să fie automatizate includ:

  • Strategia de conţinut
  • Strategia pentru social media
  • Managementul comunităţilor
  • Crearea de conţinut

După cum prezice Jayson DeMers trendurile pentru 2014 în conţinutul pentru marketing, “afacerile vor căuta moduri să îşi automatizeze conţinutul pentru marketing şi aceste eforturi vor eşua.”

Dar citatul nostru preferat despre automatizare este de la Scott Stratten, care postează regulat o variaţiune a acestui update pe Twitter: “Să îţi automatizezi reţelele de social media este ca şi cum ai trimite un manechin la un eveniment de socializare”.

Mitul 4: Conţinutul pentru marketing este ieftin

Jay Baer a formulat bine când a scris: “Social media şi conţinutul pentru marketing nu este ieftin, este doar scump într-un mod diferit”.

În timp ce costurile sunt relative, mulţi brand manageri presupun că conţinutul pentru marketing va fi mereu o alternativă mai iefină la alte metode de promovare, cum ar fi publicitatea sau PR-ul. Deşi în general o reclamă de 30 de secunde la televiziune în timpul campionatului Super Bowl ar putea costa milioane în comparaţie cu un concurs promoţional prin hashtag-uri pe Twitter care ar putea fi făcut gratis, să compari astfel de activităţi promoţionale e ciudat. Şi greşit.

În timp ce tehnologia a ridicat nivelul de joc în sensul că atât brandurile mici, cât şi cele mari pot obţine rezultate cu conţinutul pentru marketing, brandurile investesc sume foarte diferite, depinzând de valoarea percepută. De exemplu, Orabrush a obţinut rezultate grozave surprinzătoare prin conţinutul pentru marketing cu 500 de dolari pentru un video pe YouTube, în timp ce Neil Patel este cunoscut că investeşte sume cu cinci cifre pentru conţinutul video educaţional gratuit al lui QuickSprout.

Exceptând vizualizările virale neaşteptate, cele mai multe succese de conţinut pentru marketing se vor realiza de-a lungul anilor de activităţi consecvente  de construire a brandului şi ar trebui bugetate ca atare.

“Cei care lucrează în marketingul B2B alocă 30% din bugetele lor pentru conţinutul pentru marketing şi 58%  dintre ei plănuiesc să crească cheltuielile pentru conţinutul pentru marketing în următoarele 12 luni”, conform studiului despre Conţinutul pentru Marketing B2B în 2014.

Mitul 5: Conţinutul pentru marketing poate fi făcut de un intern

Când social media era încă un termen pentru cei care căutau senzaţii tari, a existat o supraabundenţă de articole care implorau companiile să nu delege activităţile de marketing pe social media după criterii de vârstă. Aceleaşi lucruri sunt valabile şi pentru conţinutul pentru marketing din ziua de azi. Companiile care cred că angajaţii tineri şi neexperimentaţi pot veni să se ocupe de strategia de conţinut şi de marketing vor avea o surpriză.

Conţinutul pentru marketing este o disciplină de sine stătătoare. Este ancorată bine şi va rămâne mult timp aici. Şi atrage talente de top din cealaltă parte a industriei: de la jurnalişti şi reporteri care creează conţinut, la specialişti în analitică ce centralizează datele, la strategi digitali care să născocească planuri tactice. În 2014, se aşteaptă de la conţinutul pentru marketing să aducă mai multe fişe ale postului specializate şi să fie luat în serios de către companiile care încă aşteaptă de pe margine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *