5 modalități prin care poți profita de pe urma rețelelor de socializare

Publicat pe Publicat în Marketing Online, Social Media Marketing


Trăim într-o lume în care rețelele de socializare fac parte din viața noastră cotidiană, pentru că ne permit să fim conectați la tot ceea ce se întâmplă în plan local, național și internațional și cu ajutorul lor putem să ținem legătura cu persoanele dragi aflate la distanță.

Însă dacă ai o afacere și te interesează să folosești rețelele de socializare pentru a intra în legătură cu clienții tăi, sau ca să atragi potențiali clienți este bine de știut care rețele de socializare merită să îți investești timpul în ele, din multitudinea celor existente online. Așadar, iată care sunt rețelele de socializare cele mai populare, sau care câștigă tot mai mulți adepți și cum poți profita de ele pentru a-ți atinge scopul.

Facebook

Facebook este cea mai răspândită rețea de socializare la nivel mondial, depășind 1,5 miliarde de conturi active. Facebook este ca acel prieten cu ”relații” care caută mereu să te pună în legătură cu persoanele sau cu brandurile care îți pot oferi ceea ce cauți.

Chiar și algoritmul mereu schimbător al acestei rețele este constant îmbunătățit, pentru a fi cât mai mult pe placul utilizatorilor și a răspunde nevoilor lor.

Ca să ajungi la clienții tăi prin intermediul Facebook, trebuie să fii cât mai personal, să demonstrezi că produsele sau serviciile pe care tu le oferi reprezintă ceea ce ei caută, chiar dacă nici măcar nu își dau seama. Nu te sfii să pui întrebări, sau să redistribui conținut care să fie pe placul utilizatorilor pe care îi targetezi. Atunci când postările tale au funcția de call-to-action, ei te vor percepe ca pe cineva cu care au deja ceva în comun, interese și preferințe comune și vor fi mult mai receptivi.

Twitter

Această rețea de socializare este recunoscută pentru conținutul compact, deseori pe un ton informal; Twitter îți permite să creezi o comunitate prin realizarea unor conexiuni strânse cu clienții tăi și astfel te poate ajuta să îți promovezi mai bine afacerea.

Este bine ca prezența ta să fie cât mai intensă, să răspunzi în mod direct utilizatorilor, să le mulțumești că îți răspund sau că îți redistribuie conținutul, ca să le arăți că îți dai cu adevărat interesul și că nu folosești această rețea doar în scopuri de marketing.

Ca și în cazul altor rețele, pagina de profil te reprezintă, așa că alege cu atenție fotografiile de profil și de cover, eventual creează și un Twitter card pe care să îl poziționezi primul înaintea statusurilor tale și care să conțină mesajul care caracterizează cel mai bine afacerea ta.

Instagram

Cu tot mai mulți adepți și în România, Instagram este o platformă creată special pentru dispozitivele mobile. Imaginile postate, însoțite de texte scurte și de hashtags sunt mai ales pe placul celor din generația tânără, așa că trebuie să ții cont de acest lucru dacă vrei să foloseși această rețea.

Având o puternică componentă vizuală, fotografiile pe care le postezi trebuie să spună o poveste, exact așa cum ar face-o și articolele pe care le publici pe un blog. În general, primele imagini care apar la statusurile tale transmit utilizatorilor ce fel de conținut vor găsi pe profilul respectiv, așa că alege cu atenție tot ceea ce postezi și ai grijă să fie imagini care să atragă cât mai mult atenția.

Ca să îți personalizezi fotografiile, poți folosi șabloane pe care să le aplici la editare, să alegi o schemă de culori sau un anumit font astfel încât să te diferențiezi de ceilalți.

Pinterest

Altă rețea cu o puternică componentă vizuală este Pinterest. Majoritatea oamenilor care își creează board-uri aici, caută lucruri pe care să le cumpere sau pe care să le facă, fie că este vorba despre decorațiuni interioare, haine, mobilier, cărți de citit, rețete sau orice altceva. Gândește-te la aceste board-uri ca la o listă de dorințe virtuală, astfel încât îți poți da seama dacă un utilizator este interesat de ceea ce ai de oferit sau nu.

Foarte multe imagini distribuite pe această rețea de socializate au ajuns virale în mediul online, așa că merită să îți investești timpul în construirea unui profil puternic.

Majoritatea conținutului de pe Pinterest este reciclat, adică aceleași imagini sunt redistribuite mereu. Dacă vrei să te remarci, distribuie fotografii de pe site-ul sau blogul tău. Cele mai apreciate imagini sunt cele care conțin infografice, tutorialele, materialele video sau imagini cu text suprapus.

YouTube

Una dintre cele mai vechi rețele de socialzare actuale este preponderent folosită de către cei care creează conținut. Este foarte ușor să creezi o comunitate pe YouTube, cu condiția să ai conținut pe care să îl postezi regulat.

Având în vedere abundența de video-uri, trebuie să investești timp și resurse în crearea unui material de calitate din punct de vedere tehnic și vizual și să nu neglijezi secțiunea de comentarii.

Acestea fiind zise, bineînțeles că există și alte rețele de socializare cu potențial, așa cum sunt LinkedIn, Google+ sau, mai nou, Periscope, însă trebuie să alegi rețelele care se mulează pe interesele publicului – țintă la care vrei să ajungi.

Așa cum orice afacere este diferită, și abordarea comunicării pe rețelele de socializare este diferită de la caz la caz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *