Campaniile de marketing în perioada sărbătorilor de iarnă

Publicat pe Publicat în Marketing Online, Social Media Marketing

Luna decembrie, una atât de apropiată de sărbătorile de iarnă ar trebui să fie una plină de voioșie, însă pentru majoritatea oamenilor, este o perioadă mai degrabă iritantă: stresul, goana după cumpărături, listele de cadouri și…campaniile de marketing care devin uneori cu adevărat supărătoare.

Dacă vorbim de promoțiile de sărbători, consumatorii s-au săturat să vadă aceleași personaje (în mod special Moș Crăciun) care promovează cele mai banale produse, cum ar fi agrafele de birou sau coșurile – cadou. Dacă vă doriți să creați o campanie de marketing care să rezoneze cu adevărat cu oamenii, trebuie să țineți cont de câteva aspecte importante.

Urările de sărbători sunt importante

Fie că folosiți urări generice precum ”Sărbători fericite” sau că vă adresați unei anumite audiențe și atunci puteți folosi urări mai personale, important este ca mesajul să fie unul care transmite căldură.

Deși la noi în țară, majoriatea oamenilor sărbătoresc Crăciunul și nu ar trebui să fie nici o problemă să faceți referire la această sărbătoare, dacă doriți să vă adresați întregului segment de public, care îi include și pe cei care nu celebrează această sărbătoare, puteți folosi urări generice, sau puteți să le doriți un an nou fericit.

Urările de sărbători sunt și un prilej foarte bun să faceți o recapitulare a evenimentelor-cheie care au avut loc în cadrul companiei voastre, sau puteți evidenția schimbările prin care a trecut brandul vostru.

Momentul potrivit

Orice om s-ar enerva să vadă reclame de sărbători în august sau prea devreme, însă campaniile de marketing pentru sărbători trebuie pregătite din timp, ca să le oferiți clienților posibilitatea să profite de ofertele promoționale. Dacă, de exemplu, un magazin online își anunță promoțiile de Crăciun cu doar o săptămână sau cu câteva zile înainte, cu siguranță nimeni nu va mai fi interesat de ele, pentru că de obicei cadourile nu se amână pe ultimul moment.

Pentru acest lucru, trebuie să vă pregătiți materialele promoționale din timp, fie că este vorba despre conținut, o temă grafică specială pentru site, materiale pentru rețelele de socializare, bannere sau alte asemenea lucruri. În general, promoțiile de Crăciun pot fi anunțate încă de la începutul lunii noiembrie.

Pe ultima sută de metri a campaniei nu trimiteți mesaje ca: ”ultima șansă la cadouri” sau ”ultimele reduceri ale anului”, pentru că nu faceți decât să evidențiați faptul că cei care nu și-au făcut încă cumpărăturile au o problemă. În loc de asta, mai bine prezentați o soluție la această problemă, printr-un mesaj precum ”iată cum puteți cumpăra un cadou grozav chiar dacă nu aveți timp de cumpărături”.

Echilibru în mesajele promoționale

Sezonul sărbătorilor de iarnă nu este momentul în care să exagerăm cu mesajele care se concentrează exclusiv pe anunțarea promoțiilor. Încercați să vă construiți mesajele astfel încât să evidențiați produsele sau serviciile care sunt compatibile cu această perioadă. Pentru unele afaceri, sărbătorile de iarnă pot să nici nu constituie un punct de referință și atunci cea mai bună abordare este discreția.

De asemenea, nu uitați că oamenilor le plac poveștile. Dacă vă uitați cu atenție la campaniile lansate de marile lanțuri de retail, veți observa că există tot felul de reclame creative, care nici măcar nu fac referire la promoțiile din perioada sărbătorilor, ci mai degrabă stimulează asocierea unui brand cu sărbătorile petrecute în familie sau cu spiritul sărbătorilor.

Ca orice alte campanii, campaniile de marketing de sărbători se creează pe baza aceluiași principiu: cât de bine vă cunoașteți clienții.

Acestea fiind zise, vă îndemnăm să nu uitați de faptul că sărbătorile de iarnă nu sunt doar evenimente de pe urma cărora poate profita o afacere și nu trebuie să uităm nici latura emoțională, personală, cea care uneori înseamnă reevaluarea priorităților.

De aceea, întreaga echipă Pro Digital Media vă urează sărbători liniștite alături de cei dragi și un an 2016 plin de reușite pe toate planurile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *