Cat de accesibila este promovarea SEO?

Publicat pe Publicat în Marketing Online, Optimizare SEO

Orice persoana care detine un business si doreste sa isi promoveze site-ul detinut si implicit produsele sau serviciile pe care le ofera va cauta cu siguranta cea mai potrivita si totodata accesibila modalitate de promovare SEO. Insa cum iti poti da seama care este cea mai potrivita si pe care o poti alege dintre numeroasele variante care exista pe piata? Si care ar fi preturile pe care acestea le percep pentru ca site-ul tau sa se regaseasca in primele paginii in urma unei cautari pe Google?

Desigur ca pretul depinde de anumiti factori si nu este un pret fix care poate fi stabilit in prealabil. Optimizarea SEO presupune promovarea unui site, adaugarea unor titluri, a unor meta tag-uri, evidentierea anumitor cuvinte, numarul de cautari in functie de cuvintele cheie si acestea sunt doar cateva exemple din ceea ce presupune SEO. De aceea, pentru a se stabiliti un pret este necesara o analiza in prealabil a site-ului respectiv pentru a se stabili exact despre ce domeniu este vorba, ce anume se doreste promovat si in ce fel, urmand apoi a se efectua calculele necesare in vederea stabilirii pretului final.

Pasii urmati pentru acest lucru in cadrul unei implementari SEO sunt urmatorii:

  • analiza cuvintelor cheie
  • instalarea unui sistem de monitorizare
  • identificarea problemelor de on-page ce impiedica site-ul sa apara pe Google
  • verificarea continutului duplicat, a structurii site-ului, viteza de incarcare, paginatia implementata
  • obtinerea de link-uri pe bloguri personale, pe site-uri de stiri, forumuri, materiale editoriale sau grupuri de discutii
  • servicii copywriting pentru communicate de presa, articole de pe bloguri sau pentru texte in site
  • consultarea impreuna cu clientul ce a solicitat serviciile referitor la activitatilor desfasurate si ce vor urma a fi efectuate

Referitor la partea finala, si aici facem referire la plata propriu zisa pentru  serviciul SEO de care ati beneficiat sau urmeaza sa beneficiati, veti avea trei variante din care puteti alege. Puteti opta pentru plata pe ora, care in general este folosita de consultanti specializati si mai putin de catre agentii. In cazul acesta optimizarea nu necesita activitati de implementare, ci difera in functie de cat de complexe sunt elementele solicitate si costul instrumentelor pentru a putea realiza cele necesare. A doua modalitate de plata o reprezinta plata pe servicii concrete precum realizarea a 5 comunicate de presa sau a 5 articole. Iar cea de-a treia ar fi plata pentru obiective clare in cadrul unei campanii SEO complete. Aceasta este de altfel si cea mai des intalnita metoda folosita de agentiile de SEO. In acest caz clientul specifica bugetul de care dispune, ceea ce isi doreste de la agentia de SEO si in ce timp doreste realizarea proiectului, iar agentia isi asuma resposabilitatea de a finaliza cu success implementarea.

In concluzie, o campanie de promovare SEO nu are un pret exact, costurile difera de la caz la caz, in functie de domeniul si serviciile pe care le doriti. Pe viitor, desi nu veti putea sti exact ce costuri presupune SEO pentru businessul dumneavoastra, cel putin veti avea idee ce anume ofera o astfel de procedura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *