Ce trebuie să știe webmasterii despre Google?

Publicat pe Publicat în Content Marketing, Marketing Online, Optimizare SEO

După toate update-urile pe care le-a efectuat motorul de căutare Google în privința algoritmilor după care un site este indexat și afișat în căutările utilizatorilor, foarte mulți webmasteri s-au trezit cu site-uri penalizate și având brusc probleme de ranking ce nu au mai putut fi ”remediate”. Dacă unele erau pur și simplu site-uri de spam, altele erau totuși afaceri: site-uri de prezentare sau magazine online.

Pentru că procesul de selecție al site-urilor indexate în poziții bune în Google este din ce în ce mai riguros, iar majoritatea experților din domeniu consideră că acest proces va deveni unul și mai restrictiv, vă prezentăm principalii factori de care un webmaster trebuie să țină cont atunci când creează și promovează un site. De fapt, chiar Google ne oferă câteva sugestii importante, însă având în vedere că centrul de suport al acestora conține multe informații stufoase și pe alocuri greu de interpretat, acest mic ghid este un rezumat util pentru toți webmasterii care își pun întrebarea ”Ce vrea Google de la mine?                                           

Designul și conținutul site-ului

Orice site ar trebui să aibă grupate toate paginile sale într-o ordine clară, astfel încât fiecare pagină să fie accesibilă cel puțin prin intermediul unui link. Asta nu înseamnă însă că o pagină trebuie să fie “împânzită” de linkuri, acestea trebuie să fie prezente într-un număr rezonabil, sau să fie distribuite pe mai multe pagini. La fel de utilă este și o hartă a site-ului, în mod special dacă este vorba despre multe pagini, astfel încât utilizatorilor să le fie ușor să găsească secțiunea care îi interesează.

Este evident până acum, că un site ar trebuie să fie util și bogat în informații, iar acestea trebuie plasate exact acolo unde este nevoie, începând cu pagina de start, până la „banala” pagină de contact. Fiecare pagină ar trebui să includă cuvinte cheie relevante pentru conținutul său, dar care să fie cuvinte pe care le-ar căuta utilizatorii. Aici intervine crearea de conținut pe baza unei strategii SEO, care să includă cuvintele-cheie targetate, precum și o cercetare amănunțită a acestora pentru a se stabili volumul de căutări, concurența pe piață și alți factori importanți în strategia SEO.

Nu se recomandă utilizarea exclusivă de imagini și bannere pentru prezentarea informațiilor esențiale sau al conținutului, deoarece Google nu le recunoaște atunci când indexează un site. Dacă sunt utilizate imagini, pentru impactul vizual, atunci acestea trebuie să conțină informațiile meta necesare. Evident, toate informațiile meta ale paginilor site-ului sunt aboslut esențiale pentru o buna indexare a acestuia.

Nu în ultimul rând, toate linkurile de pe site trebuie să fie funcționale, iar codul nu trebuie să conțină erori. De asemenea, site-ul trebuie sa funcționeze corect pe orice browser sau device (pc / tabletă / smartphone).

Calitatea site-ului

Un site este considerat calitativ dacă oferă conținut original, informativ, și dacă nu se utilizează tehnici manipulative sau care induc utilizatorii în eroare pentru a ajunge pe site-ul respectiv. În general, putem vorbi despre un set de principii calitative după care orice webmaster ar trebui să se ghideze: un site trebuie creat în primul rând pentru utilizatori, și nu pentru motoarele de căutare (să fie relevant, să ofere conținut calitativ și informații utile), să nu inducă în eroare utilizatorii prin mesajele transmise și să fie, pe cât posibil, unic, să iasă în evidență în nișa pe care o reprezintă.

Bineînțeles, există și multe tehnici sau practici, multe dintre ele de ”succes” în trecut, care acum trebuie evitate: conținut generat automat sau copiat, text sau linkuri ascunse, schimb de linkuri în exces, redirecționări către alte site-uri decât cele indexate în Google, pagini optimizate cu o mulțime de cuvinte–cheie irelevante sau pagini care conțin scripturi ce colectează datele utilizatorilor.

Având în vedere noile pratici recomandate de Google pentru webmasteri, putem ajunge la o singură concluzie: un site nu mai trebuie privit doar ca un instrument de promovare, prin care utilizatorii sunt bombardați cu tot felul de mesaje publicitare. Un site cu adevărat calitativ este cel care vine în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor, care ofera informații valoroase și care are potențialul să devină o autoritate în nișa sa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *