Cele mai importante trenduri în SEO pentru 2016

Publicat pe Publicat în Marketing Online, Optimizare SEO


Anul trecut a fost unul destul de agitat în domeniul SEO. A fost anul în care site-urile care nu aveau și o versiune pentru dispozitivele mobile riscau penalizari, a fost lansat un nou algoritm în ceea ce privește calitatea conținutului și au avut loc alte câteva modificări minore efectuate de Google. De asemenea, s-a modificat și comportamentul utilizatorilor în ceea ce privește căutările efectuate pe internet.

Acum, în 2016, toate aceste schimbări conturează câteva trenduri majore în SEO de care este bine să ținem cont.

  1. Conținutul video primează în fața conținutului text pentru branduri și afacerile de tip B2C

Conținutul text este conținutul ”standard”, folosit de toate tipurile de afaceri online, chiar dacă se folosesc și alte tipuri de conținut în strategia de marketing. Cu toate acestea, dezvoltarea noilor tehnologii favorizează un impuls puternic pentru popularitatea conținutului video. Rețelele de socializare axate pe conținutul video precum Periscope, Vine sau Snapchat au devenit tot mai populare în SUA și în Europa, deschizând noi oportunități pentru brandurile care căutau noi canale de comunicare. Urmând acest trend, motorul de căutare Google a început să experimenteze cu relevanța rezultatelor video în căutări. Brandurile și afacerile care se adresează exclusiv clienților direcți vor rămâne în urmă dacă nu își vor dezvolta o strategie de conținut video, pe care să o fructifice.

  1. Optimizarea pentru dispozitivele mobile

Primul pas în orice strategie SEO îl constituie optimizarea unui site pentru desktop, însă acum este la fel de important, dacă nu chiar mai important, ca un site să fie optimizat pentru dispozitivele mobile. Odată cu anunțul făcut de Google, conform căruia, orice site care nu are și o versiune pentru dispozitive mobile nu va mai beneficia de poziții favorabile în căutările mobile, a fost foarte clar faptul că numărul căutărilor de pe dispozitive mobile a reușit să îl egaleze și chiar să îl depășească pentru prima dată pe cel al căutărilor efectuate de pe desktop, în anumite intervale de timp. Astfel, în următorii ani, dispozitivele mobile vor fi și mai răspândite, așa că importanța desktopurilor va scădea tot mai mult.

  1. Cuvintele cheie lungi

Foarte multe dispozitive mobile beneficiază de asistenți digitali, prin intermediul cărora se pot activa căutările vocale. Sistemele precum Siri sau Cortana sunt folosite de către utilizatori pentru a efectua căutări vocale. Aceasta rezultă în creșterea importanței cuvintelor-cheie lungi, deoarece limbajul oral este foarte diferit de limbajul scris. Astfel, site-urile care includ cuvinte – cheie lungi, sau care folosesc expresii informale, colocviale, ar putea beneficia de pe urma acestui trend.

  1. Creșterea ponderii conținutului agregat

Rețeaua de socializare Twitter experimentează momentan introducerea unei noi opțiuni, care să funcționeze ca un agregator de postări, imagini și video-uri de la evenimente live. Astfel, utilizatorii devin proprii lor creatori de conținut. Astfel de algoritme, care compilează conținut din surse deja existente au o importanță tot mai mare. Prin urmare, conținutul atemporal, editorialele de opinie, sau tutorialele vor fi tot mai importante în rezultatele căutărilor.

  1. Conținutul rețelelor de socializare se va indexa mai bine

Deja puteți observa că atunci când căutăm un anumit termen sau cuvânt – cheie, postările de pe Facebook și Twitter apar în rezultatele căutării. Acet lucru se va extinde și la alte rețele de socializare, deoarece postările de pe aceste rețele vor căpăta tot mai multă importanță. Din perspectiva SEO, nu se va mai face o distincție atât de clară între un site și profilele de pe rețelele de socializare.

  1. Crește importanța aplicațiilor

Dacă tot vorbeam mai sus despre creșterea numărului de utilizatori care folosesc dispozitive mobile, acest lucru se va reflecta și în importanța aplicațiilor. Se spune chiar că aplicațiile vor avea o importanță mai mare decât site-urile ”clasice” în viitor. Așadar, este momentul să se acorde o importanță deosebită și optimizărilor pentru aplicații. Dacă o afacere sau un brand nu se pretează încă pentru crearea unei aplicații individuale, atunci ar trebui măcar să fie listată pe cât mai multe aplicații relevante.

  1. Căutările locale

Google a crescut tot mai mult relevanța afacerilor locale în rezultatele căutărilor, lucru care se va accentua și mai mult în acest an. Astfel, afacerile locale au de profitat de pe urma acestui fapt pentru a ajunge la clienții lor direcți, deoarece vor fi listate în funcție de apropierea lor geografică de utilizator, de la județe și orașe, până la cartiere sau străzi.

Toate aceste trenduri vor modifica modul în care se realizează strategiile SEO și procesele care derivă din acestea. Cu toate acestea, trebuie să fim pregătiți și pentru alte trenduri neașteptate, deoarece mediul online este încă imprevizibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *