Content Marketing pe înţelesul tuturor

Publicat pe Publicat în Content Marketing, Marketing Online, Social Media Marketing

De mult timp se vorbeşte doar despre marketingul de conţinut şi de faptul că trebuie să existe o legătură între companii şi oameni care să presupună interacţiune reală, implicare şi încredere într-un brand, lucru care se obţine prin stabilirea unor linii de comunicare, creşterea credibilităţii brandului şi gestionarea reacţiilor obţinute. De aceea, multe companii au trebuit să îşi schimbe complet strategia în unele cazuri şi s-au confruntat cu o problemă: cum se face de fapt acest tip de marketing şi ce presupune el. Noi vă propunem o strategie simplă în 3 paşi esenţiali prin care orice firmă poate ajunge la publicul-ţintă şi poate astfel să genereze vânzări.

Cel mai important lucru de la care se porneşte construirea acestei strategii este conştientizarea faptului că trebuie făcută o selecţie între instrumentele media prin care conţinutul atractiv pentru publicul-ţintă este transmis către aceştia. De exemplu, în zadar postaţi conţinut pe bloguri generaliste dacă publicul vostru este unul de nişă, pentru că aceşti oameni sunt înclinaţi să caute informaţii despre domeniul care îi interesează tot pe bloguri de nişă. Nu are nici un rost să postaţi conţinut pe reţele de socializare mai noi cum sunt Vine sau Snapchat, dacă publicul vostru este exclusiv din România, pentru că acele reţele nu sunt populare la noi în ţară. În schimb, dacă vă adresaţi unei anumite pieţe, pe lângă cele mai mari reţele de socializare este bine să luaţi în calcul reţelele specifice, cum sunt QZone sau Mixi pentru piaţa asiatică. Şi asta ne aduce la primul pas al strategiei de content marketing:

  1. Găsiţi-vă publicul-ţintă şi ajustaţi conţinutul în conformitate cu acesta

Trebuie să stabiliţi care sunt categoriile interesate de produsele voastre sau de serviciile oferite. Este evident că dacă aveţi un petshop, de exemplu, cei interesaţi de produsele voastre vor fi oamenii care au cel puţin un animal şi familiile cu copii. Oamenii singuri, preocupaţi de carieră, care muncesc 12-14 ore pe zi nu au timp de animale şi nici nu ar avea vreun interes pentru produsele voastre.

        2.  Alegeţi tipul de conţinut pe care îl oferiţi

Aşa cum spuneam şi mai sus, conţinutul pe care îl furnizaţi trebuie să se adreseze intereselor publicului-ţintă. Conţinutul poate varia de la postări utile pe bloguri, la prezentări video, fotografii şi e-books distribuite pe diferite reţele de socializare. În afară de prezentare propriu-zisă a produselor şi a serviciilor oferite de firma voastră, trebuie să realizaţi o conexiune cu publicul vostru, ceea ce înseamnă că trebuie să le oferiţi şi conţinut potrivit cu nevoile lor. Acest lucru îl puteţi face doar după o analiză atentă a datelor pe care le primiţi de pe reţelele de socializare şi a reacţiilor de pe bloguri. De exemplu, dacă sunteţi o firmă care comercializează suplimente alimentare, veţi constata că majoritatea celor dispuşi să le folosească sunt interesaţi de un stil de viaţă sănătos şi le puteţi oferi conţinut adecvat, cum ar fi sfaturi practice, reţete sănătoase sau materiale educaţionale. Astfel, veţi putea provoca discuţii, veţi putea relaţiona cu publicul vostru, iar acest lucru vă va face mai „umani”.

        3.  Alegeţi mediul prin care se realizează comunicarea

În funcţie de conţinutul pe care îl transmiteţi, trebuie să alegeţi mediul prin care acesta va ajunge la publicul-ţintă. Pe lângă faptul că puteţi să vă adaptaţi la mediile de comunicare specifice unei regiuni geografice anume, aşa cum am văzut în cazul reţelelor de socializare, trebuie să selectaţi cu atenţie ce şi unde distribuiţi. Infograficele, galeriile foto şi prezentările grafice în general au mai mult succes pe reţele specializate, conţinutul video trebuie să se regăsească pe platformele dedicate conţinutului video, iar orice altceva trebuie adaptat specificului fiecărei reţele de socializare.

Ceea ce trebuie să reţineţi atunci când vă pregătiţi strategia de content marketing este că, acum că regulile s-au schimbat, companiile trebuie să acorde mai multă atenţie ca oricând oamenilor. Dacă înainte se mergea pe principiul că ajunge să faci o scurtă prezentare pe un site şi oamenii te vor găsi, acum oamenii sunt cei care trebuie găsiţi, convinşi şi „seduşi” oferindu-le calitate, originalitate şi, mai ales, ceva care să îi intereseze cu adevărat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *