Cum să găsești idei pentru conținutul site-ului tău

Publicat pe Publicat în Content Marketing, Marketing Online

Nu mai este nici un secret faptul că blogurile sau site-urile care au succes sunt cele care reușesc să ofere mereu conținut ”proaspăt” utilizatorilor. Să găsești mereu idei noi pentru conținutul unui blog sau un site poate fi foarte dificil, pentru că în ceea ce privește mediul digital, suntem „bombardați” cu informații din toate direcțiile, așa că utilizatorii au ajuns să fie foarte selectivi în ceea ce privește calitatea site-urilor pe care le frecventează. Totodată, indiferent de domeniul în care activezi, sau de ce tip de afacere ai avea, un blog propriu este un instrument de marketing foarte bun.

   Alege o nișă pe care să te concentrezi

Dacă vrei cu adevărat ca site-ul tău să prezinte interes pentru utilizatori, cel mai bine este să te poziționezi pe o nișă anume, pe care mai apoi să dezvolți diferite subiecte de interes în conținutul pe care îl creezi. De exemplu, dacă ar fi să alegi un domeniu așa cum este turismul, deja vorbim despre o industrie care s-a dezvoltat foarte mult în ultimele decenii și îți va fi greu să ții pasul cu toate noutățile. Prin urmare, alege o micro-nișă, ca de exemplu turismul intern, turismul în Europa, turismul în Asia, drumețiile, călătoriile luxury, călătoriile ieftine, etc. Astfel, îți vei putea construi și o comunitate care va vizita site-ul pentru că acesta le oferă informații despre subiectele lor de interes și soluții la problemele pe care le-ar putea avea.

Cel mai simplu mod de a începe să cauți idei pentru conținutul tău este să urmărești blogurile din domeniul care te interesează, începând cu cele mai populare, până la cele noi, mai puțin cunoscute. Apoi, alcătuiește o listă de subiecte legate de domeniul care te interesează pe tine și pe publicul – țintă. Nu trebuie să fie neapărat cele mai bune subiecte, pentru că le vei dezvolta ulterior doar pe cele care se potrivesc intereselor tale.

Ca să fii sigur că folosești subiecte care îi interesează pe utilizatori, începe cu acelea pe care le vezi tratate și pe alte bloguri sau publicații online, sau pornește de la întrebările pe care le adresează utilizatorii pe rețelele de socializare.

   Cum să dezvolți eficient ideile de conținut

Acum, că te-ai decis despre ce vrei să scrii, trebuie să fii atent și CUM scrii. Pentru ca acest lucru să îți fie mai ușor, iată câteva sugestii utile:

Scrie întotdeuna cu gândul la publicul căruia i te adresezi, pentru a alege tonul și limbajul potrivit. De exemplu, dacă vinzi vopsea lavabilă, cui te adresezi? Magazinelor care comercializează acest produs, sau direct clienților care îl cumpără? În funcție de publicul pe care îl tagetezi vei ști exact ce subiecte reprezintă interes pentru acesta.

Tonul trebuie să fie cât mai prietenos și cât mai personal, ca și cum te-ai adresa fiecărui individ în parte. De asemenea, nu trebuie să scrii despre lucruri în care se pune accentul doar pe tine și pe afacerea ta. În schimb, oferă conținut informativ, de pe urma căruia utilizatorii pot beneficia.

Interacțiunea este foarte importantă, așa că încurajează comentariile și sugestiile care vin din partea utilizatorilor. Ei vor simți că își fac auzită vocea, iar tu poți obține idei noi de conținut răspunzând la întrebările sau la cerințele lor.

Încearcă să fii cât mai original și să eviți conținutul superficial, care nu are nici o valoare. În loc să folosești diferite expresii de jargon, pe care doar cei din industria ta le înțeleg, mai bine creează conținut care este ușor de înțeles, dar care să aducă un plus de valoare.

Prin urmare, să găsești idei pentru conținut nu este deloc dificil. Nu trebuie decât să fii la curent cu noutățile din domeniu, să te pliezi pe cerințele utilizatorilor și să dezvolți aceste idei în propria ta manieră, adăgând informații valoroase, astfel încât să reușești să te distingi în mulțime.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *