De la SEO la SEM – cum funcționează aceste tehnici împreună

Publicat pe Publicat în Marketing Online, Optimizare SEO, Social Media Marketing


În ultimii ani se vorbește foarte mult despre două tehnici care par că se întrepătrund atunci când se pune accentul pe promovarea unui website prin intermediul motorului de căutare Google: SEM (Search Engine Marketing) și SEO (Search Engine Optimization). Însă tocmai faptul că aceste două tehnici sunt atât de strâns legate lasă loc de confuzii și foarte mulți oameni care au o afacere online se întreabă dacă ele înseamnă unul și același lucru.

Adevărul este că deși aceste două concepte sunt diferite, amândouă joacă un rol important în realizarea unui țel comun: acela de a aduce vizitatori pe un website.

Cum funcționează SEO?

Într-o definiție mult simplificată, SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare se divizează în două ingrediente principale. Primul, respectiv optimizarea SEO onpage se concentrează pe partea de cod și conținut a unui website, prin intermediul tag-urilor ALT, al titlurilor, descrierilor și cuvintelor-cheie utilizate pe fiecare pagina a site-ului. Ea înglobează în același timp elemente de UI / UX. Practic, SEO onpage cuprinde întreaga experiență din cadrul unui site. SEO offpage înglobează toate acțiunile desfășurate în mediul extern, care influențează un site (referințe, backlinkuri, advertoriale).

Scopul SEO este de atrage utilizatorii în mod organic pe un site, fără alte costuri suplimentare.

Motoarele de căutare indexează milioane de site-uri în fiecare zi, utilizând ceea ce se numesc ”spiders” – scripturi care indexează & reindexează în continuu conținutul existent pe internet. Motoarele de căutare afișează apoi rezultate pe care le consideră relevante, care constituie o autoritate într-un domeniu, corelând căutările utilizatorilor cu site-urile pe care le-au indexat.

Aceste rezultate sunt clasificate pe baza mai multor factori (experții estimează un număr de aproximativ 200). Motoarele de căutare țin cont de calitatea unui site, în ceea ce privește codul și cât de folositor este efectiv un site în legătură cu căutările către care acesta este indexat. De asemenea, este verificat întregul conținut al unui site, pentru a se verifica dacă există într-adevăr o legătură cu intențiile de căutare ale utilizatorilor. Calitatea unui site corespunde intențiilor de căutare atunci când se efectuează o cercetare amănunțită a cuvintelor-cheie. Acestea trebuie să fie într-adevăr relevante cu conținutul site-ului si trebuie sa se regăsească în cât mai multe pagini. Dacă un site nu are tipul de conținut pe care îl caută utilizatorii, atunci acesta nu va apărea în căutările online.

Nu ajunge să existe conținut despre un anumit subiect, trebuie ca acel subiect să fie prezent și în căutările utilizatorilor, altfel există o ofertă pentru un subiect pentru care nu există și cerere.

Pe lângă optimizarea internă a unui site, la fel de important este și procesul de link building. Dacă în trecut, numeroși spammeri construiau linkuri mai mult sau mai puțin relevante, noii algoritmi Google nu mai permit acest lucru, așa că și linkurile create trebuie să fie de calitate, fie prin canalele proprii (blog oficial, conturi social media), fie prin linkuri plasate într-un mod cât mai organic (natural) pe site-uri relevante pentru nișa site-ului.

 

Cum funcționeză SEM?

Marketingul pentru motoarele de căutare se bazează parțial și pe o strategie SEO. Creatorii de conținut utilizează bloguri și alte tipuri de conținut pentru site, pentru a atrage vizitatorii. Prin SEM, se utilizează mai multe tehnici pentru a promova conținutul respectiv. Acest lucru se realizează și prin publicitate plătită. Tehnicile de promovare plătită includ Google Adwords, postări sponsorizate pe Facebook, pe Twitter sau pe Youtube, bannere publicitare și multe altele.

Costurile acestor tehnici variază în funcție de bugetul pe care fiecare dintre noi îl alocă pentru tehnicile SEM. Ca și în cazul SEO, campaniile platite sunt afișate primele în motoarele de căutare numai dacă sunt și create astfel încât să fie relevante pentru conținutul site-ului.

 

SEO și SEM pentru o promovare eficientă

Atunci când sunt bine realizate, cele două tehnici se completeză reciproc. Tehnicile SEO sunt recomandate pentru a se crea o bază sănătoasă, care să fie fundamentul potrivit pentru implementarea tehnicilor SEM. Acestea din urmă ajută la crearea unor campanii de promovare eficiente și targetate, și care ajută utilizatorii să găsească un site în mod special după cuvintele-cheie care nu sunt indexate organic.

Trebuie reținut însă că aceste tehnici dau rezultate foarte bune împreună numai atunci când și site-ul promovat este unul de calitate. Dacă un site nu oferă calitatea pentru a-l face relevant pentru utilizatori, atunci orice eforturi vor avea rezultate minime. De aceea, primul lucru cu care pornește orice campanie SEO sau SEM este un site care să vină în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor.

Nu în ultimul rând, pentru cele mai bune rezultate, vă recomandăm ca atunci când apelați la serviciile unei agenții de promovare, să țineți cont atât de serviciile SEO oferite, cât și de serviciile SEM care să le completeze pe acestea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *