Ce este brandul si cum se realizeaza dezvoltarea brandului

Publicat pe Publicat în Blog

Daca doriti sa deschideti o afacere, ceea ce trebuie sa stiti mai inainte de toate este ca afacerea dvs. va fi, cu siguranta, influentata de suma actiunilor pe care compania le intreprinde si despre care publicurile pot afla. Nu va lasati tentat sa va promovati doar produsul sau numai elementele imediat vizibile, cum ar fi sigla, reclamele, site-urile companiei.

In afara de aceste elemente, este bine ca publicurile dvs. sa vada implicarea companiei, si aici este nevoie de RSC (responsabilitatea sociala corporatista), sa va cunoasca cultura organizationala si sa pastrati o comunicare eficienta cu acestea, in mod constant. Pentru o buna comunicare trebuie sa va puneti intrebari referitoare la perceptia pe care doriti sa o aiba clientii despre produsele sau serviciile companiei. Nu va limitati sa ganditi ca, daca produsul sau serviciul companiei dvs. este bun, asta este tot ce conteaza. Aici intervine dezvoltarea unui brand, despre care vom vorbi in continuare.

Inainte de a trece la discutia despre dezvoltarea unui brand, vom trece in revista ce este un brand. Termenul „brand” provine din limba engleza si a semnificat, in prima faza, marcarea viteilor cu fier inrosit, simbolizand proprietatea cuiva. La sfarsitul secolului al XIX-lea, notiunea a fost preluata cu scopul de a denumi produsele de pe rafturi. Produsele care purtau insemnul producatorului, reprezentand mai mult decat un identificator, erau numite „branded products”. Insemnul producatorului era, in acest caz, o dovada a calitatii si a unei experiente acumulate in timp indelungat. In prezent, brandul este definit ca un set de asocieri rationale si emotionale intre o organizatie/un produs si publicurile sale. Un brand matur cere traditie si competente clare, acel know-how si o profitabilitate de necontestat.

Diferentierea sta la baza pozitionarii unui brand, si aici vorbim atat despre avantajele vizibile, cat si despre avantajele intangibile. Putem spune ca brandul este un activ intangibil extrem de important in procesul de evaluare a unei afaceri. Dar un brand nu se construieste si este functional imediat. Acesta trebuie sustinut, in mod continuu, de management, de bugetele alocate in procesul de comunicare, ambalaje si trebuie sa fie flexibil, pentru a trece cu brio de provocarile impuse de piata. Tocmai din aceste motive este nevoie ca un brand sa se diferentieze si sa se dezvolte. Dezvoltarea unui brand sta in detalii si presupune dezvoltarea unui plan care are la baza lui o strategie, obiective trasate in mod clar, care are o esalonare in timp cat mai realistica si oameni care sa lucreze pentru indeplinirea aceluiasi scop.

Activitatile necesare dezvoltarii unui brand sunt cercetarea interna si externa, analiza punctelor in care publicul interactioneaza cu brandul, definirea brandului, stabilirea numelui, stabilirea logo-ului, arhitectura de brand, stabilirea regulilor de comunicare si altele. Urmatoarea faza, dupa cea a constructiei brandului, este cea de comunicare, prin care brandul se face cunoscut. Pentru maximizarea investitiei dar si pentru asigurarea sustenabilitatii pe termen lung a brandului, aceasta etapa trebuie planificata atent, iar bugetul nu trebuie, nici el, neglijat. Procesul de dezvoltare a brandului este etapizat diferit, insa, pe scurt, acesta poate fi impartit in trei activitati: dezvoltarea de brand, implementarea brandului si lansarea acestuia. In primul rand, scopul, obiectivele si factorii de risc trebuie definite. Voi vorbi, pe scurt, despre principalele etape ale dezvoltarii unui brand. Activitatile, sarcinile si elementele de dezvoltare vor fi priorizate, pentru a nu omite ceva si pentru o eficienta mai mare a procesului de dezvoltare a brandului. Dupa aceea, se va crea un calendar al activitatilor, iar factorii de validare a procesului de dezvoltare va fi stabilit. Resursele umane joaca un rol important in devoltare brandului, motiv pentru care echipele de lucru va trebui sa fie stabilite din timp. Costurile implicate sunt si ele importante. Urmatoarele doua etape sunt dezvoltarea procedurilor si instrumentelor de audit si realizarea auditului de brand. Dupa ce se obtin informatiile de baza, se trece la dezvoltarea idestitatii de brand si a manualului de brand. Mai departe, se va face dezvoltarea strategiei de brand dar si a standardelor interne, prin educarea si implicarea resurselor umane ale companiei. Lansarea brandului va avea loc dupa stabilirea etapelor implementarii brandului si a strategiei de lansare. Pentru a vedea daca strategia de dezvoltare a brandului a avut efectele scontate, se fac masuratorile rezultatelor procesului.

Pentru o afacere, in zilele noastre, dezvoltarea brandului este extrem de importanta. Aceasta trebuie sa fie integrata, de catre management, in conceptul general de dezvoltare a afacerii. In acest mod, se poate construi o afacere de succes si, mai ales, se poate mentine o valoare ridicata a numelui si totodata o crestere permanenta a profitului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *