Eficienta campaniilor pe bloguri

Publicat pe Publicat în Content Marketing

Toti cei interesati de vanzarea de produse si/sau servicii in mediul online si-au pus problema relevantei campaniilor platite pe bloguri. Se stie despre bloggeri ca au ajuns sa fie considerati formatori de opinie, mai ales daca sunt bine cotati in clasamentele nationale ale blogosferei, astfel ca acest lucru le da dreptul de a pretinde bani pentru scrierile lor. Dupa negocierile purtate cu bloggerul in cauza, un advertiser interesat plateste pentru un asemenea serviciu, asa incat, printr-un articol cunoscut ca advertorial pe blog, sa ajunga mai rapid la potentialii sai viitori clienti.

Se remarca asadar o relatie de situatie de castig-castig, dar oare sunt pe atat de eficiente campaniile platite pe bloguri precum preconizeaza studiile in domeniu ?!

O buna relationare trebuie sa stabilesti si cu principalul motor de cautare Google, cu care vrei sa te imprietenesti printr-un cont de Google Adwords cat mai bine intretinut. De ce ? Pentru ca in interesul Google este sa aiba pe primele pagini de afisari site-uri cu notorietate, relevante, cu continut unic, dar care sa aiba si o rata de conversie buna, asadar toate aceste deziderate pot fi duse la indeplinire daca ai pe site-urile pe care le detii materiale de calitate, care sa fie direct vizate de catre internauti.

Pe langa faptul ca site-ul iti va fi pozitionat mult mai bine in cautarile Google, vei fi rasplatit si cu un Quality Score mai mare, care determina si banii pe care ii primesti pentru click-urile primite de la utilizatori. In acest sens, fiecare cuvant-cheie in jurul caruia iti construiesti campaniile afacerii tale online primeste o nota de la 1-10 pentru relevanta sa in contextul articolului platit. Evident, cu cat obtii o nota mai buna, cu atat poti spera la bani mai multi din reclame platite. Totul pare simplu, important e sa stii sa iti selectezi echipa de profesionisti cu care sa lucrezi si care sa iti garanteze conversia succesului din online.

In linii mari, iata cateva dinre avantajele campaniilor platite pe bloguri:

Rezultate cuantificabile – mereu vei avea la indemana instrumente tehnice care sa iti spuna exact pe ce s-au cheltuit banii tai, cat si daca ai avut de castigat din urma unei campanii platite pe unul sau mai multe bloguri si mai ales pe viitor vei sti daca sa mai investesti sau nu intr-un anumit segment de piata.

Costuri modice – in functie de publicul-tinta si de urmaritorii blogului respectiv, poti sa ai sau nu castig de pe urma campaniei platite. Totul depinde de modul in care bloggerul reuseste sa iti prezinte produsul pentru a le starni interesul cititorilor. Intr-un scenariu favorabil afacerii tale, s-ar putea ca in urma a 5000 de vizualizari ale articolului, sa ai parte si de tranzactii ulterioare pe masura, uneori chiar la preturi modice rezutlate in urma negocierilor cu bloggerii dispusi sa publice astfel de campanii.

Rapidizarea informatiilor – pe langa faptul ca in online lucrurile prind viata cu viteza luminii, acum nu mai trebuie sa stai si sa ai de-a face cu perioade-tampon, cand nimic nu ruleaza. Ai o campanie, platesti pentru ea, cineva ti-o prezinta, altcineva o recepteaza si la final tu culegi foloasele. Scurt si la doar cateva clikc-uri distanta !

Mixul de instrumente in Social Media – nu trebuie sa te cramponezi de bloguri atunci cand vine vorba de campanii platite. Priveste o campanie pe blog drept un punct de plecare, invata din exprienta avuta si mergi mai departe, acum ai un bagaj de cunostinte cu care poti jongla, asa inca, spre exemplu, intr-un ulterioara campanie pe Facebook, sa stii la ce sa te astepti si cum sa pui problema in vederea unei expansiuni si mai mari a afacerii tale din mediul online !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *