importanta reviw-urilor

Influența review-urilor asupra ratei de conversie

Publicat pe Publicat în Content Marketing, Marketing Online, Social Media Marketing

Rata de conversie din cadrul unui magazin online poate fi influentata de numerosi si diversi factori.

Ce presupune aceasta rata de conversie? Aceasta este acel indicator in care se masoara succesul unei companii, unui magazin din mediul online. Este un raport intre cei ce indeplinesc o anumita actiune pe un site si totalul vizitatorilor de pe site-ul respectiv. Aceasta difera insa in functie de multi factori, de exemplu, intotdeauna un magazin online cu brand puternic si istoric in spate va inregistra o rata de conversie de un procent cu mult mai mare decat magazinele nou aparute in mediul online.
Rata de conversie poate fi influentata de catre produsele comercializate, de politica de marketing, de politica de pret, de catre oferte, perioadele ce favorizeaza cumparaturile, realizarea tehnica a magazinului, de reputatia acestuia in mediul online si implicit de review-urile acestuia. Cat de mult este insa influentata rata de conversie in functie de review-urile primite de catre un magazin online sau un anume produs?

In momentul in care cauti sa iti achizitionezi un oarecare produs vei lua in calcul diferite aspecte. Iti vei aloca un buget in care sa se incadreze produsul, vei stabili caracteristicile pe care doresti sa le aiba produsul respectiv, cat de util sau de calitate este, timpul in care va ajunge comanda, toate acestea in functie de brandul magazinului de la care il vei achizitiona. Aici intra in ecuatie review-urile. Toti ne temem ca putem sa alegem gresit un produs, ceea ce pe langa faptul ca ar fi dezamagitor, ar presupune si costuri suplimentare. Inainte de a ne decide sa facem pasul de a finaliza cumpararea unui produs mereu vom cauta pareri ale celor ce au cumparat produse dintr-un anumit magazine si ce review i-au dat acestuia. Un bun review poate fi acea confirmare de care avem nevoie pentru a apasa butonul „Cumpara”.

Sectiunea de review a unei pagini contine in general informatii despre produs furnizate de catre experti sau persoanele ce achizitionat si l-au folosit, link-uri catre surse credibile ce ofera review-uri la produsul respectiv, precum si posibilitatea de a lua legatura cu persoanele ce au lasa unul la produsul in cauza.

Statisticile au aratat ca produsele ce au review-uri au o rata de conversie cu o diferenta procentuala destul de mare fata de cele fara. Desigur ca rata de conversie influentata de catre review-uri difera in functie de numarul acestora. Putem afirma cu siguranta ca prezenta unor review-uri influenteaza clar rata de conversie, asigurand un numar mai mare de potentiali cumparatori raportat la magazinele online ce nu dispun de acestea. Clientii au mai multa incredere in site-urile cu aceasta optiune si sunt mult mai inclinti sa isi achizitioneze diverse produse de acolo decat sa opteze pentru acel tip de site-uri ce ofera doar clasicele descrieri ale produselor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *