Invatarea SEO tehnic

Publicat pe Publicat în Optimizare SEO

Inainte, era perfect normal sa cumperi niste backlink-uri ca parte a strategiei de servicii SEO. In zilele noastre, nu atat de mult. In schimb, incepem cu cercetarea cuvintelor cheie, incercand sa intelegem intentia utilizatorului, sa examinam continutul existent si sa facem un audit SEO tehnic. Acesta din urma a devenit o parte stabila a fiecarei strategii SEO. Dar nu a fost intotdeauna asa.

Intotdeauna a existat un anumit grad de tehnicitate in SEO. Cu toate acestea, in ultimii 5-7 ani, tehnica SEO a devenit propria sa disciplina, alaturi de continut (marketing online) si construirea de link-uri.

 

Cresterea SEO Tehnic este rezultatul a trei tendinte:

  • In primul rand, razboiul continuu al Google impotriva spam-ului backlink si construirea unui link „prea activ”.
  • In al doilea rand, progresul rapid al algoritmului Google.
  • In al treilea rand, sofisticarea site-urilor web.

 

Algoritmul Penguin a facut ca SEO sa caute alte parghii pentru a creste traficul ecologic. Pe langa continutul si marketingul de continut, SEO tehnic s-a dovedit a fi mult mai puternic decat presupusul pre-pinguin.

Algoritmul Google a avansat foarte mult, ducand la Penguin, dupa cum puteti vedea din progresul actualizarilor:

  • 2003 – Florida (spam anti-spam)
  • 2005 – Jagger (spam anti-link)
  • 2009 – Caffeine (indexare aproape in timp real)
  • 2010 – MayDay (continut anti-subtire)
  • 2011 – Panda („calitate”)
  • 2011 – Google incepe sa utilizeze SSL in cautare
  • 2011 – Freshness (prioritizarea continutului proaspat)
  • 2012 – Penguin (spam-ul anti-link)
  • 2012 – Graficul de cunostinte
  • 2012 – EMD (domeniu de potrivire exacta)
  • 2013 – Phantom (actualizare de calitate)
  • 2013 – Hummingbird (revizuirea algoritmului de baza)
  • 2015 – Rankbrain (cautare contextuala)

 

Cei doi ani scursi intre 2011 si 2013 au format o mare parte din ceea ce este astazi Google. Google a introdus, de asemenea, standarde care au facut mai usor Webmasterii sa controleze si sa monitorizeze indexarea:

  • 2005 – Google introduce sitemap-uri XML
  • 2009 – eticheta rel-canonica
  • 2011 – Schema.org
  • 2011 – rel = next / prev

 

Desigur, setul tehnic SEO este mult mai mare. Aceasta acopera atat de multe subiecte, incat este un rol in sine, si asa trebuie sa o trateze organizatiile.

Site-urile web au devenit mai complicate si interactive, ceea ce provoaca viteza paginii, indexarea si redarea.

Comportamentul consumatorului se schimba spre folosirea altor dispozitive pentru navigarea pe web. Timp de multi ani, revolutia s-a concentrat pe „dispozitive mobile”, iar in urmatorii ani va fi condusa de cautarea vocala.

Asta pune intrebarea ce este de fapt SEO tehnic si ce domenii acopera.

 

            Ce este SEO tehnic?

La TechSEO Boost, o conferinta organizata de Paul Shapiro, Russ Jones a dat o buna definitie tehnica SEO: „orice actiune suficient de tehnica realizata cu intentia de a imbunatati rezultatele cautarii”.

 

La un nivel inalt, trebuie sa invatati cum sa raspundeti la aceste intrebari:

  • Motoarele de cautare pot accesa / gasi pagina dumneavoastra? (include subiecte cum ar fi codurile de stare, sitemap-uri, arhitectura informatiilor, robots.txt, fatete)
  • Motoarele de cautare pot indexa pagina dumneavoastra? (include: meta roboti)
  • Motoarele de cautare pot afisa pagina dumneavoastra? (include: JavaScript, DOM, viteza paginii)
  • Bots pot intelege continutul de pe pagina dumneavoastra? (include: date structurate (Schema.org, HTML), accesibilitate)
  • Trimite motoarele de cautare semnalele corespunzatoare pentru a va ocupa de continutul clasificat? (de exemplu, etichetele canonice, care se ocupa cu paginarea)
  • Este aceasta pagina vrednica de clasament? (include: relevanta continutului, autoritatea, HTTP, UX, mobilitatea prietenoasa, latenta site-ului) „

 

Marile subiecte SEO tehnice sunt:

  • Crawling
  • redare
  • Indexarea
  • Mobile
  • SSL
  • Date structurate
  • migraţii
  • Viteza paginii
  • Optimizarea continutului
  • Coduri de stare
  • Structura site-ului

Destul de mult, nu-i asa? Cand am invatat SEO, Google a fost mult mai simplu. Daca intri in SEO in zilele noastre, cu siguranta te simti coplesit.

 

            Cum invatati SEO tehnic?

Invatarea are intotdeauna aceleasi ingrediente: mentalitate, cunoastere, aplicare. Prea multi oameni se concentreaza pe partea de cunostinte, si de aceea esueaza sau se simt colpesiti.

 

Sa incepem cu mentalitatea. Dreptul de gandire pentru invatarea SEO tehnic

In SEO tehnic incepeti cu elementele de baza si apoi va specializati. Este nevoie de o anumita umilinta pentru a face acest lucru, dar este important pentru succes. O parte din asta este sa admiteti ca nu stiti totul.  SEO-ul tehnic bun nu stie raspunsul la tot, dar il poate gasi. Singura constanta in SEO este schimbarea. Google nu se opreste niciodata si trebuie sa inversam factorii de clasificare.

Exista un cuvant pentru a tine pasul cu subiectele care se schimba intotdeauna: invatarea continua. Inseamna ca nu te poti opri niciodata sa te educi – vreodata. SEO ar trebui sa-si petreaca cel putin 10-15% din timpul lor pentru a tine pasul si pentru a invata.

Cand te uiti mai aproape, unii nu-si pot abandona teoriile si credintele chiar si atunci cand datele si experimentele spun altfel. SEO este foarte dinamic. Daca credintele dumneavoastra SEO nu au evoluat in ultimii 5-7 ani, atunci sansele dumneavoastra de succes sunt aproape de 0. Aceasta mentalitate este fundamentala: umilinta, invatare continua si adaptabilitate.

 

Apoi, hai sa vorbim despre ceea ce ar trebui sa inveti de fapt: cunostinte.

Ce ar trebui sa inveti sa devii expert in SEO tehnic?

Cel mai bun lucru este ca toate aceste informatii sunt foarte usor accesibile online, pentru a fi invatate gratuit. Exista tone de site-uri unde puteti lua cursuri universitare pe aceste teme, puteti citi manuale gratuite si tutoriale pe ele.

Iata o schema detaliata a cum ar putea arata o programa: In primul rand, incepeti cu dezvoltarea de web de baza (HTML, CSS, un pic de Javascript) si apoi aprofundati  recuperarea informatiilor si, eventual, programarea pe calculator. Exista numeroase cursuri gratuite online pentru a invata dezvoltarea web de baza acolo, de exemplu de la W3schools sau Code Academy. Mozilla ofera introduceri gratuite la HTML, CSS, Javascript.

 

O lista de canale YouTube despre dezvoltarea web-ului:

  • LearnCode.academy
  • DevTips
  • Wes Bos
  • Codecourse
  • Quentin Watt Tutoriale
  • LevelUpTuts
  • Ninja Net
  • howCode
  • Traversy Media
  • LearnWebCode
  • Dezvoltatori Google
  • Brad Hussey
  • freeCodeCamp

 

Programarea invatarii necesita timp si o multime de exercitii. Un instrument pe care il gasesc in permanenta util este „Anki”, o aplicatie de repetare distanta. Va permite sa invatati cu cartele flash digitale si un sistem care va ajuta sa stocati informatii in memorie pe termen lung.

In al doilea rand, verificati instrumentele dezvoltatorului Chrome si documentatia pentru uneltele pentru dezvoltatori Mozilla. Ambele sunt instrumente tehnice foarte subevaluate, insa documentatiile ofera informatii interesante si utile despre multe subiecte de tehnologie web.

De asemenea, va vor ajuta sa evaluati „sanatatea” unei pagini sau unui site mai tarziu. In 2018, multe probleme de performanta tehnica sunt legate de:

  • Cum este redat Javascript.
  • Aplicatii web progresive si AMP.
  • Clasificarea bazata pe entitate.

 

In al treilea rand, aflati cum functioneaza un motor de cautare si componentele sale tehnice. Intelegeti diferenta dintre „indexer” si „crawler”, ce este o „Matrice document-term” si conceptul de „cautare semantica”. Brevetul cu privire la „Planificatorul pentru crawlerul motoarelor de cautare” va va oferi o idee despre complexitatea subiectului.

Scopul de a aprofunda arhitectura motoarelor de cautare, de recuperare a informatiilor si brevetele Google nu este de a afla cum se intampla exact lucrurile – este de a intelege procesele si provocarile motoarelor de cautare. Acest lucru va va ajuta, de asemenea, sa judecati daca anumite pretentii sunt rezonabile sau nu.

 

            Apoi, aprofundati subiectele mari precum:

  • Accesarea cu crawlere: analiza fisierului log, sitemap-uri XML / HTML, comportamentul de accesare crawlere pentru dispozitive mobile
  • Mobile: AMP, Aplicatii Web Progresive, Design Responsabil
  • SSL: HTTPS, HTTP / 2
  • Date structurate: Marcare schema, Microdata & JSON-LD, Fragmente imbogatite
  • Migratii: migratii de domenii, relansari, modificari CMS, HTTP la HTTPS
  • Viteza paginii: comprimare media bogata si compresie script, sprite CSS, CDN-uri, optimizarea vitezei serverului, descarcari paralele si miniaturi, cache
  • Rendering: calea de redare critica / incarcarea lenesa, redarea DOM, redarea cadrelor Javascript
  • Optimizarea continutului: optimizarea entitatii, continutul duplicat, continutul subtire
  • Coduri de stare: 3xx, 4xx, 5xx
  • Indexare: canonicalizare, robots.txt, meta-etichete
  • Structura site-ului: legatura interna, structura URL-ului, taxonomia

In plus, cunoasteti Excel, Screaming Frog (sau un alt crawler), MySQL si cum sa utilizati terminalul (MAC). Nu sunt abilitati tehnice de baza ale SEO, ci vor fi necesare si sunt bine de stiut pentru multe aplicatii.

De asemenea, toata lumea spune acest lucru, insa construirea unui site web este util pentru intelegerea infrastructurii web de baza. Utilizarea acestor abilitati va poate ajuta, de asemenea, in obtinerea unei intelegeri mai profunde a SEO-ului. Amintiti-va, cea mai buna sursa de informare este o combinatie de oameni si materiale. Este mult mai bine si mai rapid sa inveti de la cineva care se afla deja in joc si poate chiar sa va arate cum sa faceti lucrurile. Fii proactiv in ceea ce priveste mentoratul.

 

            Cum sa aplicati ceea ce ati invatat despre SEO tehnic

Exista multe medii de invatat de la: carti, videoclipuri, ghiduri, carti electronice, articole de blog. Dar niciodata nu inveti cu adevarat ceva fara sa-l aplici. Nu conteaza cat de multe carti despre „conducerea unei masini” pe care le-ati citit, fara a conduce unul nu veti fi un bun conducator auto. Aceeasi idee se aplica SEO-ului tehnic.

Cel mai important sfat pe care-l dau oamenilor care incep in SEO este sa ai propriul proiect. Incepeti un blog, un mic magazin web, un wiki – orice! Aplicati ceea ce invatati si trageti concluziile.

 

Cele mai mari greseli pe care le fac oamenii atunci cand invata SEO tehnic

Prima mare greseala pe care o puteti face este sa credeti ca puteti invata SEO tehnic intr-un timp scurt. Deoarece necesita cunostinte despre dezvoltarea web, stiinta calculatoarelor si multe altele, este un proces lung si ceva care probabil va dezvolta cunostinte in timp.

Oamenii deseori subestimeaza nuantele dezvoltarilor web complexe: „Exista atat de multe variabile, mai ales cand se adauga complexitatea. Unul dintre motivele pentru care lucrurile dureaza mai mult decat doresc oamenii este experienta practica necesara pe care am mentionat-o mai devreme.

Biasul si incapacitatea de a-ti schimba gandirea pe baza dovezilor sunt doua dintre cele mai mari greseli pe care SEO le pot face. Lipsa de continuitatea in studiu este o modalitate sigura de a ramane in urma in orice disciplina de marketing digital. Stiind mai bine decat ceea ce sugereaza datele este o alta sansa sigura de a nu reusi. SEO tehnic nu exista izolat. Este important sa fii constient de imaginea de ansamblu.

In cele din urma, nu te uiti numai la SEO. Nu exista nimic de invatat atunci cand ati ajuns la un anumit punct. In schimb, examinati discipline precum optimizarea conversiilor, marketingul social media, marketingul prin e-mail si, desigur, cautarea platita. Acest lucru va va ajuta sa puneti SEO intr-un context mai mare si sa extindeti SEO cu utilizarea creativa a altor canale.

 

            Cum sa inveti SEO tehnic si unde te duce

Invatarea tehnica SEO necesita timp, rabdare, invatare continua si aplicare. Cea mai buna modalitate de a incepe este sa castigi cunostinte intr-un sens larg si apoi sa intri mai adanc in subiecte care sunt importante in acest moment si te intereseaza. Puteti sa-l inveti complet gratuit, doar din materiale de pe internet. Dar cei mai buni profesori sunt oameni care cunosc meseria lor. Este bine sa aveti o abordare metodica pentru a invata noi subiecte, deoarece acestea vor continua sa vina in SEO tehnic.

  1. Incepeti cu Google SERPs
  2. Consultati documentatia Google
  3. Cititi fiecare articol / bucata de continut pe prima pagina si pe cea de-a doua (da, ca <1% din CTR pe pagina a doua …)
  4. Notati intrebarile care apar in timpul explorarii initiale
  5. Copiati / inserati evidentiati intr-un document
  6. Organizati informatiile intr-un pachet de diapozitive
  7. Procesati informatiile si incercati sa vizualizati
  8. Luati in considerare modul in care se conecteaza diverse date si tendinte
  9. Obtineti raspunsuri la intrebarile inregistrate

– Incercati sa gasiti raspunsuri prin cercetare (o jumatate de ora minima)

– Intreaba pe cineva pentru ajutor si sfaturi

Locuri unde poti intreba:

– Reddit (de ex., Https://www.reddit.com/r/bigseo/)

– Hangouts Google pentru webmasteri

– Twitter (de exemplu, Google Webmasteri, John Mueller, Gary Illyes, etc.)

  1. Incercati sa vorbiti pe aceasta tema (vorbind, de obicei, ajuta la identificarea lacunelor in intelegere)
  2. Repetati

 

Trebuie sa te uiti la un subiect foarte dinamic, cum ar fi SEO tehnic, si in ceea ce priveste locul in care merge. In caz contrar, ceea ce invatati chiar acum ar putea fi depasit de momentul in care ati inteles-o cu adevarat. Numai pentru ca ceva este inteles, nu inseamna ca nu poate fi optimizat. Ar fi nechibzuit sa presupunem ca SEO nu mai este necesar la un moment dat.

Pana in prezent, Google pare sa se dubleze in complexitate in fiecare an, dar aceasta a facut doar SEO tehnic mai important. In loc de a scapa, pot vedea tehnicile SEO care se impart in mai multe discipline: optimizarea tehnica mobila, optimizarea accesarii cu crawlere (accesarea cu crawlere, redarea, viteza paginii, analiza fisierului log) si SEO tehnic clasic (coduri de stare, SSL, migratii, indexare). Toate aceste domenii progreseaza singure si devin din ce in ce mai complexe.

Deci, ce sa intamplat cu clientii care au fost loviti de Penguin la inceputul acestui articol? Am retrogradat multe legaturi si le-am construit o baza tehnica puternica. Odata ce urmatoarea repetare a lui Penguin i-a eliberat din cauza pedepsei algoritmice, optimizarea tehnica i-a ajutat sa devina mai puternici decat oricand!

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *