Managementul reputatiei sau ce sa faci pentru a fi cunoscut

Publicat pe Publicat în Blog, Marketing Online

Atuul unei organizatii, unei institutii si chiar al unei persoane publice il reprezinta reputatia. Provocarile mediului asupra acestora afecteaza credibilitatea si, in acelasi timp, capacitatea acestora de a-si atinge obiectivele operationale propuse. Pentru a pune bazele unei reputatii puternice si pentru a o mentine in timp, organizatiile investesc resure umane, financiare si energii uriase. Dar ce este reputatia si cum poate fi aceasta gestionata, astfel incat organizatia sa aiba de castigat?

Reputatia nu poate fi cumparata si nu poate fi obtinuta doar cu cateva cheltuieli ocazionale de relatii publice. Aceasta este castigata de catre organizatie in timp, cu implicare, atentie si foarte multa munca depusa. Pentru a construi reputatia, organizatia se implica in acest proces pe termen lung. Riscurile la care este expusa in mod constant vor fi evitate iar oportunitatile aparute la fiecare pas vor fi valorificate. Activele de pret ale unei firme includ o reputatie buna. Reputatia castiga loialitatea clientilor si a consumatorilor. Aceasta amplifica valoare pentru actionarii companiei si maximizeaza venit din investitiile in comunicare. Angajatii sunt motivati de o reputatie buna a companiei in care lucreaza, ceea ce consolideaza si mai mult organizatia. In cazul in care apare o criza, reputatia asigura un plus de timp pentru a actiona si a stopa criza, fara a afecta (prea mult) organizatia. Un alt lucru important este acela ca reputatia sprijina raporturile institutiei sau companiei cu administratia de stat.

Dar reputatia nu este de ajuns sa fie doar construita; aceasta trebuie mentinuta si intarita. Pentru asta, exista metode profesionale care pot fi utilizate in scopul sprijinirii si protejarii reputatiei organizatiei insa, managementul reputatiei corporatiste (Corporate Reputation Management) este un proces complex, care cere timp pentru a-si dovedi eficienta. O comunicare constanta, bine planificata cu publicurile ofera companiei aceasta reputatie. Procesul de comunicare cu grupurile-tinta trebuie sa se bazeze pe o strategie definita clar, astfel incat sa se poata contribui la atingerea scopurilor organizatiei.

Un exemplu de plasare a unei companii intr-o lumina favorabila si de construire a reputatiei il reprezinta responsabilitatea sociala corporatista (RSC), o strategie bine cunoscuta astazi, mai ales datorita trendului de a te arata preocupat de conservarea mediului inconjurator. Imperativele sociale, economice si de mediu vor fi integrate in procesul de afacere iar publicurile vor vedea imediat asta. Un alt tip de management al reputatiei este legat de managementul crizei de imagine. In acest  caz, organizatia va lucra cu clientii pentru a anticipa si controla situatiile de criza. Acest proces faciliteaza relatiile de comunicare cu actionarii.

Fiecare organizatie trebuie sa fie preocupata de managementul reputatiei. Perceptia consumatorului determina valoarea unui brand, deoarece „perceptia clientului devine realitatea organizatiei” iar mentinerea unei legaturi emotionale cu acestia este importanta. Organizatia trebuie sa fie atenta la toate categoriile de public pe care le are ca target, pentru ca, doar mentinand legatura cu acestia poate crea o reputatie buna, pe termen lung.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *