Optimizarea On-Page

Publicat pe Publicat în Blog

Recomandari esentiale pentru o optimizare corecta

In acest articol dorim sa analizam aspectele si elementele care sunt  de optimizat, in cadrul unui site, pentru motoarele de cautare, astfel incat sa creasca relevanta paginilor.

In acest sens, optimizarea on-site este esentiala, ea reprezentand piatra de temelie pentru optimizarea  off-site si pentru promovarea organizatiei in mediul on-line.

Gândiţi-vă la optimizarea site-ului ca la o investiţie pe termen lung în “infrastructura” site-ului dvs. Odată ce este optimizat, site-ul rămâne optimizat şi îşi păstrează rangul peste timp (dar nu pentru totdeauna – va trebui să realizaţi update-uri regulate). Asta înseamnă trafic gratuit in timp. Comparaţi aceasta cu publicitatea plătită (cum este o campanie pay-per-click Adwords, FB,etc.) unde din momentul în care nu mai plăteşti pentru reclama ta, traficul pur şi simplu dispare – ceea ce reprezinta o cheltuială repetată.

Aici aveti cateva aspecte de luat in considerare:

Continut unic

Website-ul trebuie să aibă un conţinut de înaltă calitate, foarte util şi actual, pe care oamenii vor dori să-l parcurgă. Google foloseşte un software automat care analizează textul site-ului dvs. asta înseamnă că el va ignora grafica şi alte elemente multimedia de pe site, adesea şi clientul va face acelaşi lucru. Conform celor mai recente update-uri ale algoritmilor Google, continutul duplicat, lipsit de originalitate si care nu trezeste interesul utilizatorilor de Internet este sanctionat de catre motorul de cautare si plasat intr-o pozitie mult inferioara in SERPS (Search Engine Results Pages).

Plasarea cuvintelor cheie

Aceasta urmăreşte locul unde sunt plasate cuvintele cheie pe pagină. Google va căuta cuvintele cheie în titlul paginii, în titlurile de paragraf, în textul propriu-zis, în linkuri, în căsuţe drop-down, în nume de fişiere şi ,dupa cum am precizat in alt articol, cu ultimul update nu mai este indicat sa exageram cu cuvintele cheie in numele domeniului.

Titlu

Există un loc pe fiecare pagină web unde cuvintele cheie TREBUIE să fie prezente, şi acesta este titlul paginii, adică tot ceea ce se găseşte între tagurile <TITLE> în secţiunea <HEAD> a paginii. Utilizarea corectă a cuvintelor cheie în titlul fiecărei pagini a website-ului este extrem de importantă pentru Google – mai ales în cazul paginii de home. Chiar dacă nu faceţi nimic altceva pentru a vă optimiza site-ul, nu uitaţi să faceţi măcar acest lucru! Deasemenea este recomandat sa nu depasim 60 de caractere.

Taguri H1 si H2

Aceste sunt deosebit de importante pentru optimizarea continutului, deoarece ii ofera motorului de cautare informatii despre continutul paginii web de care apartin, motiv pentru care au un rol major in indexarea corecta acestia.

Imagine Alt Text

Atat in cazul fotografiilor, cat si in cazul link-urilor introduse in text, folosirea atributului Alt nu este obligatorie! Atributul Alt trebuie sa ofere informatii despre imaginea sau link-ul pe care este pus, informatii care sa aiba legatura cu subiectul articolului sau al paginii si sa fie scris optimizat, pe cat posibil.

Informaţia din tagul <META name=”Description”>

Meta descrierea este textul vizibil pe motorul de cautare in pagina de rezultate, care descrie fie tema unui articol, fie tematica unei pagini. Este important ca meta descrierea sa fie redactata corect, concis sis a contina cuvinte cheie din doua motive:

a) Oferind informatii concrete, meta descrierea este cea care determina utilizatorul sa acceseze o resursa web menita sa raspunda nevoii sale de informare.

b) Meta descrierea optimizata este esentiala pentru pozitionarea in SERPS  a paginii web.

Densitatea cuvintelor cheie

Valoare ideală a densităţii  cuvintelor cheie pentru Google dupa multe schimbari in aceasta directive a sczut considerabil, se recomandă între0,5- 1%. Evitati cu precadere  spam-ul. Cu alte cuvinte, nu umpleţi paginile cu cuvinte cheie de prisos – nu numai vizitatorii vor considera site-ul ca neprofesionist, dar şi Googlevă va penaliza pentru asta.

Link-uri interne

Inserarea de link-uri interne este la fel de importanta ca link building-ul extern. In scopul optimizarii continutului, link-urile trebuie inserate pe sintagme, si nu pe cuvinte de sine statatoare si nu in ultimul rand, acestea trebuie sa faca trimitere catre o informatie cat mai asemanatoare cu cea pe care sunt inserate. Nici in acest caz nu este recomandat abuzul, fiind necesar ca numarul link-urilor sa fie proportional cu marimea textului.

Prin utilizarea acestor metode  site-ul dvs. va fi considerat relevant  de motoarele de cautare si astfel isi va castiga in timp destul de scurt o pozitie favorabila in SERPS.

Adi Seles

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *