Trenduri în marketingul online pentru 2014

Publicat pe Publicat în Marketing Online, Social Media Marketing

Luna ianuarie este, de obicei, marcată de tot felul de planuri şi strategii pe care orice companie le dezvoltă sau le finalizează pentru anul care urmează. Având în vedere importanţa marketingului în orice afacere, există câteva trenduri pe care firmele trebuie să le ia în considerare atunci când vine vorba despre promovarea online.

1. Conţinutul original, de calitate atrage consumatorii

Conform unui studiu realizat de Social Media Today, 78% din directorii de marketing sunt de părere că viitorul marketingului se bazează pe conţinutul personalizat. Cei mai mulţi dintre ei au acceptat faptul că acest conţinut reprezintă o resursă majoră în eforturile lor. De fapt, companiile care deţin şi un blog cu conţinut de calitate, au o rată de conversie cu 67% mai mare. Acest lucru presupune şi alocarea unor bugete pe măsură.

2. Social Media nu mai este o opţiune

Nu se mai pune problema dacă o companie este prezentă ŞI pe Social Media, ci TREBUIE să fie prezentă acolo. Această opţiune a devenit o adevărată necesitate în marketingul online. Nu ajunge să ai un site de prezentare şi anunţuri postate pe platformele specializate, trebuie să fii parte activă dintr-o comunitate.

3. Canale de Social Media diversificate

Anul 2013 a fost anul în care Social Media practic a explodat. Apariţia unor noi şi noi reţele de socializare şi creşterea în popularitate a altora deja existente (Pinterest, Vine, Instagram) determină companiile să fie prezente pe ele. În fond, trebuie să fie acolo unde se găsesc clienţii lor. Activitatea de pe reţelele de socializare este încă o modalitate de a le oferii oamenilor conţonut original pentru a-i atrage. De exemplu, compania Wedding Chicks a început ca o agenţie mică de planificat nunţi din California, SUA, dar după ce a ajuns la peste 4.500.000 de followers pe Pinterest, este una dintre cele mai căutate agenţii din toată regiunea, iar vânzările au crescut substantial pentru magazinul lor online. De cealaltă parte, compania Starbucks nu este doar unul dintre cele mai populare branduri pe Instagram (locul 2), dar a dat chiar startul unui trend: fanii Starbucks nu ratează nici o ocazie să facă poze cu băutura lor preferată, popularizând celebrul pahar cu cafea chiar şi în ţările în care lanţul de cafenele nu este prezent deloc sau foarte puţin.

4. Comunităţi implicate activ

Folosind mai multe reţele de socializare, o companie are posibilitatea nu numai să se promoveze, ci şi să primească un feedback real de la clienţii săi, poate primi sugestii prin care să îşi îmbunătăţească produsele sau serviciile oferite şi poate răspunde eventualelor nemulţumiri pe care aceştia le au. Clienţii mulţumiţi, care se fac auziţi şi care nu sunt trecuţi cu vederea, sunt cea mai bună metodă de promovare. Astfel, compania respectivă păstrează o conexiune reală şi constantă cu aceştia asigurându-şi seriozitatea şi mai ales credibilitatea. Nu este de mirare că Lidl România este cel mai popular brand de pe Facebook din ţara noastră în anul 2013, deoarece interacţiunea cu fanii săi este una constantă, existând chiar şi campanii create special pentru ei, ca “Lidl Social Store” sau “Live pentru 1.000.000”, eveniment prin care fanii de pe Facebook au putut urmări un concert live pe reţeaua de socializare, dedicat lor , prin care compania a sărbătorit atingerea pragului de 1.000.000 de fani. Prin aceste acţiuni, coroborate cu răspunsuri prompte la comentariile utilizatorilor, fie ele pozitive sau negative, Lidl a reuşit să îşi fidelizeze clienţii şi să îi asigure că vocea lor este auzită.

5. Reţele de socializare de urmărit

Având în vedere evoluţia pe care au avut-o reţelele de socializare în ultima perioadă, pentru 2014, pe lângă “clasicele” Facebook, Twitter şi LinkedIn, vor conta foarte mult Google+  , Pinterest şi Instagram. Acest lucru se datorează şi faptului că oamenii sunt mult mai receptivi la imaginile vizuale, care sunt procesate de 60.000 de ori mai repede de către creierul uman decât textul simplu, după cum relatează Billion Dollar Graphics.

Prin urmare, strategiile de marketing online de anul acesta trebuie să se focuseze pe două mari aspecte: conţinutul de calitate primează în continuare pentru prezenţa online a unei companii, iar prezenţa în Social Media este obligatorie, chiar şi pe reţele care până acum nu păreau importante pentru promovarea unei afaceri – se pare că zicala “o fotografie valorează cât o mie de cuvinte” este cât se poate de adevărată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *