Ultimul update Google

Publicat pe Publicat în Blog, Marketing Online, Optimizare SEO

Se stie ca anul acesta  “stapanul internetului” Google a facut nu mai putin de trei update-uri:  google panda, google penguin si in luna aceasta ultimul, Google EMD Update. Despre toate aceste updateuri s-au scris pagini intregi si siteuri mari care faceau sute de mii de dolari au fost afectate. Pe scurt, toate aceste updateuri ca si cele pe care le facea Google in alti ani, au ca scop eliminarea spamului din motoarele de cautare.

Acest spam aduce bani in buzunarele celor care fac spam si scoate bani din buzunarele lui Google. Deci de aceea e si numit SPAM, nu ca ar fi ceva rau in sine in cele din urma. Ca este ceva deranjant pentru utilizator cand nu gaseste informatie de calitate acest lucru este adevarat. De aceea este mai mult decat important sa avem mereu  continut de calitate.

Google face zilnic updateuri la algoritmii de cautare. Aceste updateuri au urmatorul scop:

– sa serveasca utilizatorii cu rezultate mai bune, mai calitative

– sa obtina mai multi bani din Google Adwords si de pe alte piete

In final, scopul oricarui update este unul financiar. Pentru ca rezultatele din prima pagina inseamna bani. Daca cineva rankeaza in prima pagina a motoarelor de cautare, de ce sa mai plateasca reclama pe adwords?

Dar daca va cadea de pe acel loc, va plati reclama zilnic. Deci intotdeauna un update are un scop financiar. Este o metoda nu tocmai etica, care ne afecteaza intotdeauna siteurile daca nu suntem pregatiti.

– Google EMD Update (exact match domain – domeniu ce contine cuvintele cheie in el )

Cum sa ne raportam la  aceste update-uri?

Regele paginilor web este CONTINUTUL. Este, din pacate pentru multi webmastari , trecuta cu vederea aceasta regula de baza : produci continut de calitate vei fi ferit de aceste updateuri. Siteurile care au respectat criterile de baza nu au fost afectate.

Intrebari recomadat san i le punem cand cream un website:

1. Este continutul intr-adevar util vizitatorilor?

2. Siteul care ti-a luat locul aduce un continut mai relevant si mai util

decat aduceai tu, pentru cautarea data?

3. Daca da, atunci cum poti face continutul tau, mai bun decat continutul

celui care se afla inaintea ta?

Acestea sunt temele pe care consider catrebuie sa le abordam si  sa actionam ca atare. Exact match , care este acum depunctat de google a fost unul dintre criteriile care a dat rezultate pozitive timp de 10 ani cel putin. Daca Google a inceput sa depuncteze domeniile exact match, atunci avantajul va fi clar transferat spre un domeniu care nu este exact match. Dar nu acest factor este definitoriu. In SEO exista mai multi factori care conteaza. Si ce conteaza, a contat si va conta cu adevarat sunt:

– continutul de calitate

– back linkurile de calitate spre site

Si toata cealalta multitudine de factori pe care ii avem integrati in pagina  http://prodigitalmedia.ro/blog/servicii/ la sectiune “Optimizarea in motoarele de cautare (SEO)”. Dar e clar, daca nu ai un continut de calitate, sansele sa urci in motoarele de cautare vor fi minime. Si toata cealalta multitudine de factori despre care am discutat.

Mai sus am evidentiat cat de important este un continut de calitate.

Repere pentru a face acest lucru: pune-te in locul clientului/cititorului tau. Raspunde nevoilor lui continutul tau? Daca nu raspunde, cum ai putea sa faci continutul astfel incat sa raspunda nevoilor lui care l-au determinat sa faca acea cautare. Pentru a evita repercursiunile EMD update este recomandat sa nu alegem  domenii care sa contina mai multe de 3 cuvinte.

Adi Seles

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *